İNSAN BU DÜNYADA NE KADAR ÖZGÜR OLABİLİR? ( Nazan İpşiroğlu; Sanatın Sorgulayıcı ve Dönüştürücü Gücü)
Nazan İpşiroğlu İnsan Bu Dünyada Ne Kadar Özgür Olabilir? Kemal Seyhan’ın Resimlerinin düşündürdükleri Resim vardır baktıktan sonra unutulup gider, resim vardır bir daha silinmeyecek gibi izleyicinin belleğinde yer eder. Kandinsky, Monet’nin “Saman Yığını” adlı resmini gördükten sonra bunun ne olduğunu anlamamış, saman yığını olduğunu katalogdan öğrenmiş. Sonra resmin bir daha belleğinden silinmediğini, her an bütün ayrıntılarıyla gözlerinin önünde canlandığını fark etmiş. Bu yaşantıdan sonra resimde konunun önemsiz olabileceğini anlamış. Kandinsky’nin yürüdüğü sanat yolundaki arayışında soyuta geçişinin ilk habercisiydi onun bu yaşantısı. O günden bugüne köprünün altından çok sular aktı. Soyut resmi artık kimse yadırgamıyor. Ancak yine de genelde konunun ön planda olduğunu söylemek sanırım yanlış olmaz. İzleyici genellikle resmin adına bakarak resimle iletişim kurmaya çalışıyor. Resim adsızsa ve belli bir konusu yoksa pek ilgi duymuyor. Bu ...
Yorumlar
Yorum Gönder